Česky | English | Deutsch | Polski | По-русски | 中文 | 한국어 | Türkie |
ITC
přestěhování části AZL 1004 - Fyzikální laboratoř z Centrálních laboratoří Louky Zlín do prostor ITC na pracoviště v areálu Svit 113. budova

Vážení klienti, k 09.11.2020 došlo ke kompletnímu přestěhování části AZL 1004 - Fyzikální laboratoř z Centrálních laboratoří Louky Zlín do prostor ITC na pracoviště v areálu Svit 113. budova, Zlín. Původní telefonní čísla budou platit do 31.12.2020. Současně budou příští týden zprovozněna i nová telefonní čísla, která budou zveřejněna na webu ITC v části Kontakty. Nyní prosím kontaktujte konkrétní pracovníky fyzikální zkušebny e-mailem nebo prostřednictvím čísel mobilních telefonů, případně se obraťte na paní Jarmilu Vyorálkovou ze sekretariátu Fyzikální laboratoře, tel. +420 572 779 989, e-mail jvyoralkova@itczlin.cz. Děkujeme za pochopení.  


NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2020/1245 ze dne 2. září 2020, kterým se mění a opravuje nařízení (EU) č. 10/2011 o materiálech a předmětech z plastů určených pro styk s potravinami

Dne 23.září 2020 vstoupilo v platnost NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2020/1245 ze dne 2. září 2020, kterým se mění a opravuje nařízení (EU) č. 10/2011 o materiálech a předmětech z plastů určených pro styk s potravinami. Nařízením se výrazně mění rozsah hodnocení migrací prvků a primárních aromatických aminů a způsob hodnocení výrobků pro opakované použití – více informací ZDE. Laboratoře ITC jsou připraveny již nyní zkoušet a hodnotit výrobky dle nových pravidel.
 

Kontakt:
Ing. Šárka Kopečková, skopeckova@itczlin.cz,
tel: 577 601 705


Ing. Daniel Vít, dvit@itczlin.cz,
tel. 577 601 704

VÍCE INFORMACÍ


Rozhovor s Frankym Puype pro Magazín ČAS

Přečtěte si rozhovor s Frankym Puypem, convenorem CEN/TC/WG a analytikem defektoskopické laboratoře Institutu pro testování a certikaci, a.s. ve čtvrtletníku Magazínu ČAS (strana 26).


UKONČENÍ PŘESMĚROVÁNÍ STARÝCH TELEFONNÍCH ČÍSEL

Vážení klienti,

k 31. 12. 2019 dojde k UKONČENÍ PŘESMĚROVÁNÍ STARÝCH TELEFONNÍCH ČÍSEL pracovníků ITC, kteří se přestěhovali z bývalého pracoviště Zlín-Louky (výšková budova SPUR) na nové pracoviště Zlín, areál Svit, Budova 113.

Nová čísla pracovníků ITC jsou uvedena na webových stránkách dané služby, v sekci KONTAKTY na webu ITC nebo telefonicky na dotaz.

Pro řešení problémů a případné dotazy, prosím, kontaktujte ústřednu ITC na čísle +420572779922 nebo na email itc@itczlin.cz


Nové zkoušky emisí formaldehydu v laboratořích ITC

Laboratoře ITC nabízí nově akreditovanou zkoušku hodnocení emise formaldehydu komorovou metodou. Postup vychází z normy ČSN EN 717-1 Desky ze dřeva - Stanovení úniku formaldehydu - Část 1: Emise formaldehydu komorovou metodou.

 


OHSMS - ISO 45001

CERTIFIKACE SYSTÉMU ŘÍZENÍ » Certifikace systémů řízení

Certifikace systémů managementu - ISO 45001

Bezpečnost a ochrana zdraví při práci tvoří důležitou součást řízení každé organizace především v návaznosti na právní požadavky země, ve které organizace podniká.

Norma ISO 450001 (Systémy managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci - Požadavky s návodem k použití) byla vytvořena, aby pomáhala organizacím vytvářet politiku zdraví a bezpečnosti práce.

 

Žádost o certifikaci   Příručka pro klienty  
Dotazník k žádosti o certifikaci   Databáze certifikátů  
Pravidla používání certifikátu        

PRINCIPY CERTIFIKACE PODLE ISO 45001

Norma ISO 45001 navazuje svojí strukturou na normy ČSN EN ISO 9001 a ČSN EN ISO 14001 a odlišuje se zejména v oblastech týkajících se identifikace, řízení a omezování pracovních rizik. Certifikace podle ISO 45001 se zavádí jako samostatný systém vedle QMS a EMS anebo se tyto systémy budují současně jako integrované. Certifikát ISO 45001 zaručuje, že systém řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, zavedený ve firmě, byl posouzen akreditovaným certifikačním orgánem a vyhovuje požadavkům standardu ISO 45001.

VYDÁNÍ NOVÉ NORMY ISO 45001

Mezinárodní organizace pro standardizaci (ISO) vydala novou normu ISO 45001 Systémy managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci – požadavky s pokyny pro použití. Zveřejnění nové normy ISO 45001:2018 proběhlo dne 12.3.2018 a tímto datem bylo ustanoveno tříleté přechodné období tzn. do 12.3.2021 pro její zavedení ve firmách. Platnost certifikátů vydaných podle norem ČSN OHSAS 18001:2008 / BS OHSAS 18001:2007 je stanovena paralelně – tedy nejdéle do 12.3.2021.

Vzhledem k situaci s výskytem COVID-19 je možnost přechodu na novou verzi normy odsunout o 6 měsíců tedy do 30.9.2021 (viz.: https://iaffaq.com/)

Certifikace a recertifikace systémů managementu podle OHSAS 18001:2007 bude probíhat nejdéle do 12.03.2020. Vzhledem k omezení platnosti certifikátů vydaných podle normy OHSAS 18001:2007 do 30.9.2021 doporučujeme všem zájemcům o certifikaci a recertifikaci začít včas plánovat zavedení požadavků ISO 45001:2018 do jejich systému managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

Pro migraci z OHSAS 18001:2007 na ISO 45001:2018 vydalo IAF (Mezinárodní akreditační fórum) dokument IAF MD 21:2018, ve kterém je ustanoveno navýšení doby trvání auditu o 1 auditoden povinně navíc pro ověření nových požadavků ISO 45001 oproti OHSAS 18001.

V návaznosti na vydání technické normy ČSN ISO 45001:2018 zpracovala a publikovala Hospodářská komora České republiky publikaci „PRŮVODCE ISO 45001“.

VÝZNAMNÉ ZMĚNY NOVÉ NORMY ISO 45001

  • zaměření na zainteresované strany a kontext organizace s přínosem pro bezpečnost práce a ochranu zdraví
  • zaměření na vyhledávání a řešení rizik a příležitostí
  • větší propojení strategie, politiky a cílů k zajištění plnění podnikatelského záměru, tedy hlavního směru podnikání s ohledem na ochranu bezpečnosti práce a ochrany zdraví pracujících s důrazem na předcházení smrtelných úrazů, pracovních úrazů a nemocí z povolání a zlepšování a zajištění bezpečného a zdravého pracovního prostředí pro pracovníky a ostatní osoby, jejichž práce je organizací řízena
  • menší důraz na dokumentaci podle skutečných potřeb organizace 
  • leadership (vedení lidí) - přesun odpovědností na top management a přesnější stanovení rolí, jasné definování odpovědnosti vrcholového vedení za SM BOZP a spoluúčast „nemanažerských“ pracovníků
  • komunikace – stejný důraz na interní i externí komunikaci
  • přezkoumání SM – detailnější popis požadavků na vstupy a výstupy
  • preventivní opatření – požadavek byl zrušen jako důsledek zavedení nového požadavku na vyhledávání a řešení rizik a příležitostí z hlediska BOZP a plánování k přijetí opatření
  • řízení nebo ovlivňování externě zajišťovaných procesů a jejich vymezení v rámci SM BOZP
  • důraz na plnění zákonných a jiných požadavků.

PŘÍNOSY CERTIFIKACE

  • zlepšování systému bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci přijatého na všech úrovních organizace
  • systematické omezování rizik, které ohrožují bezpečnost a zdraví všech osob ovlivňovaných činnostmi, výrobky nebo službami organizace
  • omezení výskytu nemocí z povolání a pracovních úrazů - zvýšení výkonnosti
  • minimalizace nákladů spojených s nehodami na pracovišti
  • prokázání závazku k plnění zákonných požadavků na bezpečnost práce

CERTIFIKAČNÍ PROCES

Proces certifikace má tyto základní fáze:

  • zpracování dokumentace
  • zavedení OHSMS do praxe
  • certifikace akreditovaným certifikačním orgánem
    • posouzení a evidence žádosti klienta k certifikaci
    • uzavření smlouvy o provedení certifikačního auditu (certifikační audit probíhá ve dvou stupních)
    • ustanovení týmu auditorů
    • zpracování plánu auditu
    • ověřování skutečností v etapách:
      a) přezkoumání dokumentace klienta
      b) prověření skutečností na místě
    • vypracování zprávy o výsledku certifikačního auditu
    • posouzení zprávy z auditu certifikačním orgánem
    • vydání certifikátu
  • dozorový audit
    • po dobu tříleté platnosti certifikátu probíhá 1x ročně dozorový audit. V souvislosti s výsledkem dozoru je vydáno rozhodnutí o potvrzení platnosti certifikátu do dalšího dozoru popř. rozhodnutí o pozastavení platnosti certifikátu. V případě zásadních odchylek od požadavků norem lze přikročit ke krajnímu opatření a certifikát odejmout.
  • recertifikační audit
    • pro zajištění kontinuální platnosti certifikace by na základě rozhodnutí držitele certifikátu měl ve třetím roce, před ukončením platnosti certifikátu, proběhnout recertifikační audit.

IQNET – MEZINÁRODNÍ CERTIFIKÁT

Institut pro testování a certifikaci, a. s. je členem CQS, která je členem mezinárodní sítě IQNet. Prostřednictvím této spolupráce je možno na vyžádání vydat v rámci jednoho certifikačního procesu jak certifikát ITC, tak i certifikát CQS a mezinárodně uznávaný certifikát IQNet.

IQNet CQS

HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY

Sekce kvality - Kvalita certifikace, zákaznická vazba.

Není certifikát jako certifikát
Náležitosti procesu certifikace
Průvodce ISO 45001

SOUVISEJÍCÍ SLUŽBY

  • certifikace podle dalších systémových a oborových standardů ISO 9001, ISO 13485, ISO 14001, ISO 50001, OHSMS ISO 45001, HACCP, ISO 22000, ISO/IEC 27001, ČSN 010391, EN 15593, Systém certifikace stavebních dodavatelů)
  • posuzování shody výrobků s požadavky evropských direktiv (označování výrobků CE)
  • testování výrobků
  • kalibrace, ověřování etalonů a měřidel
  • dobrovolná certifikace – značka „ITC certifikovaná kvalita“
  • technická normalizace

KONTAKTY

Pracovník tel.: e-mail:
Ing. Jaroslav Rapant,
vedoucí odd. certifikace systému managementu
 
572 779 982 qscertPostaitczlin.cz


Poštovní adresa:
Institut pro testování a certifikaci, a. s.
odd. certifikace systému managementu
třída Tomáše Bati 5264, 760 01 Zlín

Za aktuálnost údajů odpovídá: Ing. Jaroslav Rapant

Aktualizováno: 5.6.2020
© ITC - Institut pro testování a cetfifikaci, a.s. | Tel.: +420 572 779 922 | E-mail: itc@itczlin.cz
Webdesign studio
Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více o cookies SOUHLASÍM